PostNL start bouw eerste hoogtechnologisch sorteer- en distributiecentrum in België

PostNL start met de bouw van een gloednieuw pakkettensorteer- en distributiecentrum in Willebroek. In het pand, met een oppervlakte van 8.400 m², zullen zo’n 400 mensen werken en kunnen dagelijks tot 120.000 pakketten verwerkt worden. Met de bouw van dit nieuwe en duurzame pand bevestigt PostNL haar plannen om verder te investeren in de e-commerce van België.

image batimentpostnl original

Investeren in groei en dienstverlening

“Door de bouw van een hoogtechnologisch sorteer- en distributiecentrum in België spelen we verder in op de groeiende e-commerce markt” zegt Rudy Van Rillaer, Managing Director PostNL België. De volledige sortering zal aan hoge snelheid gebeuren, tot in de camionettes van de bezorgers toe, dankzij de technologische installatie. De bouw van dit duurzame pand is een investering in onze capaciteit om de groei van onze e-commerce klanten te faciliteren.”

Dankzij de centrale ligging van het sorteer- en distributiecentrum in Willebroek zal de sortering voor de Belgische markt voortaan hier gebeuren. Het nieuwe centrum maakt directe en vlotte levering van online bestellingen uit Belgische en buitenlandse e-commerce bedrijven mogelijk. De nieuwe PostNL-locatie zal deel uitmaken van een netwerk dat bestaat uit in totaal 25 pakkettensorteercentra in Nederland en zes locaties in België. Vanuit de verschillende locaties gaan de pakketbezorgers op weg om overal in België en Nederland pakketten te bezorgen.

PostNL werkt nu enkele jaren samen met Business Space om de juiste locaties in België te vinden, te analyseren en te onderhandelen.
Business Space is trots om een belangrijke en dynamieke zoals PostNL te mogen adviseren en te gidsen ; « We hebben eerder al BPOST en International Post Corporation mogen adviseren omtrent hun vastgoedstrategie. PostNL is dusdanig toekomstgericht en innovatief bezig, wat een extra dimensie en dynamiek in dit soort missies brengt en zeer interessant voor ons is om te participeren in deze », aldus Daniel Coltof van Business Space.

Mission0120 Kalla-Bishop

Over PostNL

Wij zijn PostNL, de bezorgers van iedereen. Met onze post- en pakketbezorgers die overal komen, met ruim 4.200 PostNL-punten en 11.000 brievenbussen zijn we altijd dichtbij. We willen de favoriete bezorger zijn door het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten en post te verzenden en te ontvangen. Met ruim 40.000 collega’s die bij ons werken staan we midden in de samenleving. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 1,1 miljoen pakketten en 8,1 miljoen brieven. Digitale transformatie neemt een centrale plek in bij PostNL. We optimaliseren en ondersteunen onze fysieke netwerken door inzet van slimme digitale oplossingen en introduceren nieuwe proposities die van waarde zijn voor onze klanten. Om zo duurzaam mogelijk te bezorgen, maken we veel kilometers te voet of met de (elektrische) fiets, bieden we vernieuwende stadslogistiek, maken we gebruik van schonere brandstoffen en zetten we elektrische bussen en licht elektrische vrachtvoertuigen in.
PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van 3,3 miljard in 2020, waarvan 57% afkomstig uit e-commerce activiteiten. PostNL biedt klanten post- en pakketbezorging, logistieke oplossingen voor e-commerce en cross-border solutions.